10.01.2011

Søvn søvn søvn.

De sidste par dage er Røskva vågnet grædende flere gange, både når hun har sovet lur og i morges da vi lå og puttede. Jeg ved ikke om det er fordi hun har mareridt eller om hun bare har fået et så dårligt forhold til sin søvn at hun ikke kan håndtere det længere. Så nu er vi gået helt i gang med at lære hende at sove selv. I går blev hængekøjen pillet ned og sengen indstillet til baby uden lift, og hun sov der i nat. Efter hun kom op og blev ammet første gang, lagde jeg hende derned igen. Så kunne jeg sove mere uforstyrret, og være mere på i dag. Da hun blev ammet anden gang kom hun op og putte ved mor i sengen.

Nu ligger hun og tager en lur. Jeg prøvede at lægge hende i seng, sige godnat og gå ind i stuen mens Doodoobamsen lavede lyde for hende. Når hun brokkede sig gik jeg ind, beroligede hende og sagde så godnat og gik igen. Det er hårdt. Sådan gjorde jeg i 20 min indtil hun begyndte rigtigt at græde. Så var det op på armen og vugges i søvn. Sundhedsplejersken siger at hun på sigt vil lære at falde i søvn af sig selv, når vi putter hende. Det skulle meget gerne hjælpe på hendes søvnmønster, så hun ikke kun sover en halv time ad gangen om dagen.

Ingen kommentarer: