10.15.2011

Afhængighed

Jeg har været meget afhængig af pepsi max og det daglige sukkerfix i form af kage, tørret frugt og slik. På en måde er jeg vel stadig afhængig af det, men jeg har valgt at lade være med at spise slik, kager, tørret frugt, hvidt brød (når jeg er hjemme) og drikke sodavand. Eneste undtagelse er is og danskvand. Og kun så længe det ikke bliver hver dag, for det må ikke erstatte min anden sukkerafhængighed. Det er nemlig den jeg vil af med. Jeg vil blive sundere, og jeg vil ikke være én af de slags mødre, hvis børn ikke må noget som helst, men når ungerne så sover, er det en slikfest for forældrene. Det er nu 3 uger siden jeg drak cola og spiste slik. I lørdags fik jeg en mundfuld "brownie" på råbar, som er rå kage. Det består af frugt og kakao, uden sukker osv., så det talte kun halvt, synes jeg. Der var så lidt kage over det, at jeg først tænkte på det efter jeg havde spist det. Fjollet. Den tørrede frugt er jeg holdt op med at spise senere, fordi jeg troede ikke det var et problem, indtil det gik op for mig at jeg bare brugte det i stedet for slik. Så væk med det.

Nu spiser jeg frugt eller en riskiks hvis jeg er snacksulten herhjemme. Nogle gange tager jeg en tur på Paradis is og får en kugle eller to dér, men det er ikke noget der sker så ofte. Hvis jeg virkelig er sliksulten må jeg spise to digestive, men det er kun hvis resten fejler. Og så må jeg spise popkorn, for det gør jeg meget sjældent.

Ingen kommentarer: